Měsíčník Trh zábavy požádal před zahájením výstavy SVĚT ZÁBAVY 2002
pana Zdeňka Kočíka o rozhovor:
TZ: Jak hodnotíte celkový vývoj "Světa zábavy", co se týče mezinárodního významu?
Z. Kočík: Výstava je již několik let odborníky hodnocena jako nejvýznamnější výstava svého druhu ve střední a východní Evropě. Letošní rok však potvrzuje, že i v celoevropském měřítku se zařazuje na přední pozice a je již všeobecně známá mezi evropskou odbornou veřejností. Při našem průzkumu na IMA a ATEI jsme se prakticky nesetkali s firmou, která by "World of Entertainment" neznala. Což je určitě výsledkem soustavného inzerování v mezinárodních odborných časopisech a hlavně jejich kladným hodnocením průběhu minulých výstav, novými mezinárodními kontakty, které se nám podařilo navázat při propagaci na výstavách v Anglii, Německu a Itálii a v neposlední řadě musím také poděkovat Internetovému portálu Fun Port / Amu Port za jeho podíl na propagaci výstavy.
TZ: Jakou očekáváte účast zahraničních vystavovatelů?
Z. Kočík: Naše spolupráce s americkou asociací AAMA (American Amusement Machine Association) přinesla letos dobré výsledky. Svou účast již potvrdilo 5 amerických firem a s dalšími jsme v jednání. Z evropských firem se již tradičně zúčastní firmy jako Austrian Gaming Industries, Stella International, Gold Club, Bowlinwest a další. Z nových vystavovatelů např. Joba Leisure, Carat Technolgy (Slovenia), Novo-Parts (Maďarsko), AMYC (Špaňelsko), v jednání jsou další firmy z Velké Britanie, Taiwanu, Německa a Běloruska. Vše tedy nasvědčuje opravdu celosvětové účasti.
TZ: Jaký je zájem českých vystavovatelů?
Z. Kočík: Až na malé výjimky je potvrzena účast všech významných českých firem, které se výstavy již tradičně účastní. Věřím, že se na ni i těší, protože pro všechny odborníky tato výstava přináší nejen dobré obchodní výsledky, ale také mnohá příjemná společenská setkání. Protože "jen a pouze obchod" je pro ně záležitostí všedního pracovního dne, tak proč kvůli tomu jezdit na výstavu?
TZ: Kteří z těch tradičních českých vystavovatelů se pravděpodobně nezúčastní letošní výstavy a z jakého důvodu?
Z. Kočík: Jedná se opravdu jenom o jednu nebo dvě firmy a to např. v důsledku obchodních jednání v zahraničí v době výstavy.
TZ: Budou v letošním roce probíhat opět kulečníkové akce, jako bylo např. v loňském roce Finále mistrovství České republiky?
Z. Kočík: Jelikož v letošním roce nemáme k dispozici Levou halu, nebylo by na tuto rozsáhlou akci ani místo. I když mistrovství bylo určitě dobrým zpestřením celé výstavy, časový rozvrh utkání se dal jen těžko koordinovat s otvírací dobou výstavy a tím vznikly nemalé komplikace například z hlediska otvírací doby a zabezpečení exponátů. Počítáme však s tím, že billardové firmy uspořádají zajímavá exibiční vystoupení.
TZ: V minulém roce vyvstaly hlasy o malé návštěvnosti výstavy. Jaký je Váš názor?
Z. Kočík: Nemyslím, že návštěvnost byla malá. Vzhledem k tomu, že se návštěvníci vlastně mohli "rozptýlit" v obrovském prostoru všech tří výstavních hal, mohl to být jen sugestivní dojem. Uvést jakékoliv číslo by byl jen odhad, protože neobtěžujeme návštěvníky žádnou registrací a počet prodaných vstupenek představuje jenom zlomek z počtu návštěvníků.
TZ: Tím se dostáváme k otázce drahého vstupného
Z. Kočík: Vstupné je již řadu let stejné - 150Kč na osobu. Myslíte, že je to např. vzhledem k 30EURO na německé výstavě drahé? Myslím, že je vysoké pouze pro mládež (a tím myslím nad 18 let), která by měla zájem si zadarmo "zahrát", takže vlastně plní svůj účel.
TZ: Přesto, udělali jste nějaké kroky ke zvýšení návštěvnosti, především odborné veřejnosti, v tomto roce?
Z. Kočík: Stejně jako v předešlém roce, každý vystavovatel obdrží volné vstupenky pro své obchodní přátele podle velikosti jejich expozice ( v loňském roce to bylo kolem 5000ks) a navíc si může přiobjednat vstupenky za zvýhodněnou cenu.
Dále pak letos ve spolupráci s odbornými časopisy (Trh zábavy, Coin-Op News, Mondo Automatico, 4Player) budou pozvánky/volné vstupenky distribuovány jejich předplatitelům po celé Evropě. K dispozici bylo dáno celkem 15tisíc vstupenek. Budeme se snažit spočítat, kolik se jich vrátilo!
TZ: A celkový cíl letošního ročníku?
Z. Kočík: Stejný jako každoročně - hodně obchodních úspěchů vystavovatelům, návštěvníkům, aby zde našli nové produkty a inspiraci pro své podnikání a všichni společně měli příjemné zážitky. Věřím, že letošní již 10. ročník potvrdí dobrou tradici výstavy a přinese mnoho nových podnětů pro rozvoj a růst do dalších 10let.
Ostatně, pokud by některý z vystavovatelů nebo návštěvníků měl jakékoliv návrhy na zlepšení výstavy, může nás kdykoliv kontaktovat na telefonním čísle 02/24933349 nebo přes e-mailovou adresu info@svetzabavy.cz.
POZNÁMKA: Organizátor výstavy se touto cestou také omlouvá za případné potíže způsobené přečíslováním telefonních čísel. Telecom bohužel neprováděl přečíslování podle oznámeného plánu a způsobil tím, že některé dny nebylo vůbec možné se do kanceláří "Světa zábavy" dovolat. Nyní jsou již v provozu oznámená nová telefonní čísla 02/24933349, 02/24934103 a fax 02/24933915.
|