Trh zábavy
8/SRPEN 2001  inzertní a informační měsíčník
ARCHIV
Automaty
Stolní fotbaly
Šipkové automaty
Kuželky, bowling
Kulečníky a příslušenství
Hokeje
Flippery
Jukeboxy
Simulátory
Výstavy
Články
Ostatní inzerce
FUNPORT
Adresář firem
Katalog zařízení
Bazar
Zábavní podniky
Výstavy
Pracovní místa
PARTNEŘI
FunPort - internetový portál pro zábavní průmysl
Svět zábavy - mezinárodní výstava zábavního průmyslu
Forbes - kontraktační výstava výherních automatů a ostatní zábavní techniky

Kompass
Komora zábavy - vyhlášky, zákony, informace
englishdeutsch

Letecká simulace
Přečetli jsme za Vás...

Tvrdé jádro této herní kategorie nabízí tak věrné napodobení realily, že není těžké uvěřit tvrzení: "Kdo se naučí dokonale ovládat simulátor konkrétního typu letadla, ten dokáže úspěšně vzlétnout i s originálem..."

Největší herní legendou, která tomuto žánru ukázala cestu do budoucnosti a která dodnes boduje v žebříčcích oblíbenosti, je Falcon 3.0. V roce 1991, kdy přišel na trh, pařiče her šokoval. Reklamní slogan - "Nejlepší simulátor bojové stíhačky F-16, který není klasifikován jako státní tajemství" - skutečně nelhal. Autorům se mimořádně zdařilo napodobit tři nejdůležitější technické parametry: letovou fyziku, avioniku a modely chování zbraní. Zjednodušeně řečeno to znamená, že letadlo ve vašem počítači létá přesně tak, jak by se za slejných podmínek a ve stejné situaci choval reálný stroj. Zatáčky mají ve stejné rychlosti stejné poloměry, hazardní manévry s letadlem způsobí stejné nesnáze, zbraně mají reálný dostřel a přesnost... Škoda že není možné přenést na hráče i přetížení.

Věrnost leteckých simulátorů s sebou ale nese komplikované ovládání. Tady nevystačíte jen s několika klávesami. Do hry vstupují ďábelské kombinace několika kláves, desítky a desítky příkazů a manuály, které často zabírají stovky stránek. Zkrátka zapomeňte na to, že hned po instalaci skočíte do kokpitu a mohutnou salvou pošlete k zemi letku migů; pokud jste si ovšem nenainstalovali některou z mnoha her zaměřených více na čistou akci než na realitu letu.

Důležitým předpokladem úspěchu hry je hratelnost. Trend opěl určil Falcon 3.0. Ať už jde o dynamické generování misí (na jejich budoucí vývoj má vliv doslova každý vystřelený či naopak nevystřelený náboj), nebo hraní proti reálným protivníkum. Co může být lepšího, než se přes síť honit po virtuální obloze s japonským kamarádem kamikadze!

Dnes můžete pilotovat nejen vojenské stroje (stíhačky, bombardéry i vrtulníky), ale i civilní (od dvoumístných cessen až po největší boeingy). Také můžete vyzkoušet, jak se létá na aeroplánech minulosti i na víceméně tajných modelech budoucnosti. Na přípravě nových simulátorů se nyní podílejí i výrobci letadel a špičkoví piloti. Pocit reality, který díky tomu získáte, je fascinující. Proslýchá se, že i vojenští piloti mohou spolehlivě trénovat na běžně prodávaných hrách bojové mise. A tak už jen zbývá, aby některou novou simulaci zakázali prodávat kvůli tomu, že by mohla odhalit strategické tajemství. Co kdyby ji chtěl hrát třeba Saddám Husajn, aby zjistil jak vyzrát na imperialistu?

QUO